Probleemoplossend gesprek

Wanneer in te zetten?

Problemen en conflicten op de werkvloer kunnen op verschillende manieren escaleren, dit kan variëren van moeizaam contact en misverstanden tot ernstige conflicten en verzuim.

Met het voeren van een probleemoplossend gesprek, onder leiding van onze coach conflicthantering, kan onenigheid tussen werkgever en werknemer of tussen werknemers onderling op tijd opgelost worden. Dus voordat het probleem leidt tot een arbeidsconflict.

Zet het gesprek vroegtijdig in en voorkom hoge kosten, verzuim of een vertrekkende werknemer!

tiendat-nguyen-WY5kuE0R4-k-unsplash

De rol van de Coach Conflicthantering

1. Gespreksleider

De coach houdt het gesprek op de juiste koers en zorgt ervoor dat er ruimte is voor beide partijen om hun gevoelens en meningen te delen. Het uiteindelijke doel van het gesprek is om beide partijen een oplossing te laten vinden die voor hen werkbaar is, zonder dat de situatie verder escaleert.

2. Neutraal en Onafhankelijk

De coach fungeert altijd als een neutrale en onafhankelijke partij. Door deze onafhankelijkheid kan de coach ervoor zorgen dat het gesprek eerlijk en open wordt gevoerd, waarbij ruimte wordt gecreëerd voor het aandragen van mogelijke oplossingen.

Stappen naar oplossing

Er zijn verschillende manieren waarop een probleemoplossend gesprek kan worden geïnitieerd:

 - Doorverwijzing door de bedrijfsarts bij verzuim of preventieve situaties.
 - Op aanvraag van werkgever en/of werknemer. Beide partijen kunnen ons benaderen voor ondersteuning bij conflicten.

De coach voert afzonderlijk met beide partijen gesprekken, zodat ieder zijn eigen verhaal en standpunten kan delen. De gesprekken vinden altijd op een neutrale locatie plaats.

Indien gewenst kan het proces worden afgesloten met een gezamenlijk 3-gesprek tussen werknemer en werkgever, begeleid door de coach.

Waarom kiezen voor VerzuimTij?

VerzuimTij onderscheidt zich door persoonlijk en regelmatig contact te onderhouden met zowel werkgevers als werknemers. We kennen onze klanten en weten precies wat er speelt in elk dossier, waardoor we gerichte en passende oplossingen kunnen bieden. Deze benadering benadrukt het belang van nabijheid en betrokkenheid.

Geen enkele organisatie is hetzelfde. Daarom richten wij ons op maatwerk, zodat iedere organisatie, klein of groot, passende ondersteuning krijgt.

VerzuimTij werkt met een klantvriendelijk verzuimvolgsysteem waarin ziektetrajecten incl. (medische) dossieropbouw worden bijgehouden conform strenge informatiebeveilingsnormen.

Het deskundige team van casemanagers, praktijkondersteuners bedrijfsarts en bedrijfsartsen werkt samen met een netwerk van gespecialiseerde professionals door heel Nederland. Zo zijn werkgevers en haar werknemers altijd verzekerd van de hoogste kwaliteit en professionaliteit bij hen in de buurt. VerzuimTij ontzorgt waar mogelijk!

VerzuimTij is in staat om snel te schakelen en komt snel in actie wanneer dat nodig is.

Ook grip krijgen op verzuim binnen uw organisatie? Neem contact met ons op en ontdek wat VerzuimTij voor u kan betekenen!

Heeft u een probleem binnen u organisatie en wilt u een gesprek inzetten?

                                                                                                                                             Maak hier een afspraak

Cookies
Deze website maakt gebruik van cookies. Door te klikken op 'Alle cookies toestaan' gaat u hiermee akkoord en zal de website optimaal functioneren. Of maak zelf een keuze via 'Instellingen beheren'.
Cookie-instellingen
Functionele cookies
Analytische cookies
Logo VerzuimTij

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.